23 maart 2009

Rani Willems (1954)

Eind jaren negentig gaf Rani Willems regelmatig satsangs in Nederland. Rani is een Nederlandse vrouw die al meer dan dertig jaar het pad van de zelfrealisatie bewandelt. Satsangs zijn bijeenkomsten in de traditie van de advaita vedanta. Je kunt er vragen aan de leraar of lerares stellen over waar je mee zit. In hun antwoorden verwijzen zij op hele verschillende manieren steeds naar wie je werkelijk bent. Ik was al bij vele satsangbijeenkomsten geweest, maar durfde er geen vragen te stellen. Totdat ik in 1998 Rani ontmoette. Met ongelooflijk veel geduld en toewijding heeft zij mij op weg geholpen. In 2001 ben ik met haar naar een retreat in India geweest, waar ze ons ook meenaam naar de ashram van Sri Ramana Maharshi. Ik ben haar zeer dankbaar voor wat zij mij gegeven heeft. Zonder haar was deze tuin nooit ontstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten