21 maart 2009

Ramana Maharshi (1879 - 1950)

De grote inspirator achter mijn Garden of Silence is Sri Ramana Maharshi. Hij leefde in het Zuid-Indiase Tiruvannamalai, aan de voet van de berg Arunachala, voor veel Hindoes de heilige berg van Shiva. Ramana Maharshi droeg zijn inzichten vooral over door middel van de Stilte. Hij vroeg degenen die hem in zijn ashram opzochten, stil te zijn en hem aan te kijken. In die ontmoeting in Stilte, ervaarde je voor een moment wie je werkelijk bent. Het zaadje was gezaaid. Problemen vielen stil. Daarvoor in de plaats kwam een gevoel van intens geluk en vrede. Tijdens de drie keren dat ik de ashram heb bezocht (in 2001, 2002 en 2008), onderging ik eenzelfde ervaring wanneer ik in de meditatiehal via een levensgrote foto in zijn ogen keek. De laatste keer werd ik door hem sterk geïnspireerd om dit project te starten en daaraan als naam te geven: Garden of Silence. (zie www.sriramanamaharshi.org).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten