21 maart 2009

Eckhart Tolle (1948)

Een andere inspirator voor deze tuin is Eckhart Tolle. Hoewel ik al enkele jaren zijn Kracht van het NU in mijn boekenkast had staan, werd ik pas echt door hem gegrepen toen ik bij toeval in 2005 een CD van hem kocht: Bringing Stillness into everyday life. Ook voor Eckhart Tolle is de stilte een hele goede wegwijzer naar wie we werkelijk zijn. Als geen ander kan hij dat op eenvoudige en heldere wijze uiteenzetten. Hij legt daarbij de nadruk op het voortdurend bewust zijn van je eigen lichaam: voel op elk moment de levensenergie in je handen, je voeten, in je hele lichaam. Dat bleek voor mij de gouden tip. Sindsdien heb ik vele cd’s van hem beluisterd. In bad liggen en dan luisteren naar een lezing van hem is een favoriete bezigheid voor me geworden. Toen hij in 2007 Nederland bezocht, kon ik aan de lijve ervaren hoe hij zelf vanuit de Stilte de woorden van zijn lezingen laat ontstaan. (www.eckharttolle.com)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten