21 maart 2010

Garden of Silence bestaat 1 jaar

Vandaag, 21 maart 2010 en het begin van de lente, bestaat de Garden of Silence 1 jaar. Dat wil ik vieren met een feestelijk lied. Ik heb daarvoor een keltisch liefdesliedje, Hear me, gekozen. Het werd in 1998 door de Ier Shaun Davey gezongen samen met zijn vrouw Rita Conolly op de cd Waking Ned Devine. Eerst zingt Davey de tekst in het Keltisch, waarna Conolly dezelfde tekst in het Engels zingt. Samen zingen zij tenslotte het refrein Hear me.

It is winter on the islands. My heart is cold as stone.
Like a house deserted, I am roofless and alone.

Where is your voice, where is your touch,
your breath, your guiding flame?
Where is the light, I miss so much
in this gently falling rain.

I hear your voice calling through the silence of time.
I hear you through darkness, when stormy seas run high.

Hear me! Hear me! The sun will rise again.
Hear me, I am by your side, our voices speak as one.

Ik luister naar en zing dit liefdesliedje graag als een liedje waarin de geliefde niet een menselijke persoon is, maar the Beloved, de Bron, de Ziel, the Divine, de Stilte…. De tekst krijgt dan een heel andere dimensie: when I am by Your side, our voices speak as One!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten